دنیای مطالب و عکس و...

بهترین وب سرگرمی و دانستنی

دنیای مطالب و عکس و...

بهترین وب سرگرمی و دانستنی

معامله 150 میلیارد دلاری ایران و آمریکا!

 معامله 150 میلیارد دلاری ایران و آمریکا! 


«دونالد ترامپ بر این گمان باطل است که در قالب توافق هسته‌ای، آمریکا 150 میلیارد دلار پول به ایران پرداخت کرده است!»
عصر ایران: «دونالد ترامپ بر این گمان باطل است که در قالب توافق هسته‌ای، آمریکا 150 میلیارد دلار پول به ایران پرداخت کرده است!»

«دونالد ترامپ یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای که پنج شنبه گذشته در ایالت نیوهمپشایر با شبکه سی‌ان‌ان داشت، سخنانی در انتقاد از توافق هسته‌ای با ایران مطرح کرد که نشان داد او به طور کلی از روند این مذاکرات و توافق بین ایران و گروه 1+5 هیچ اطلاعی ندارد.

" کُدی کِین" تحلیل‌گر و نویسنده آمریکایی در نیویورک (شهر محل زندگی ترامپ) با انتشار مطلبی نوشت: ترامپ در مصاحبه پنج‌شنبه خود با اندرسون کوپر یکی از مجریان سی‌ان‌ان در جمع عده‌ای از حامیانش در نیوهمپشایر، توافق هسته ای با ایران را یک ناکامی بزرگ برای دولت آمریکا دانست و خود را یک معامله‌گر و مذاکره کننده خوب دانست که اگر در جایگاه ریاست جمهوری بود به هیچ عنوان زیر بار توافق موجود هسته‌ای با ایران نمی‌رفت.

او در توصیف نحوه مذاکره خود با ایران سخنانی گفت که نشان داد حتی از ساده‌ترین جزییات توافق هسته‌ای با ایران هیچ اطلاعی ندارد. از جمله این که او بر این باور است که در قالب توافق هسته‌ای با ایران، دولت اوباما 150 میلیارد دلار پول به این کشور پرداخت کرده است!

معامله 150 میلیارد دلاری ایران و آمریکا از زبان ترامپ !

ترامپ در توصیف نحوه مذاکره خود با ایران در صورتی که رییس‌جمهور بود، چنین گفت: "من به آنها (ایران) می‌گفتم ببنید رفقا! ما (به عنوان دولت آمریکا) خودمان نزدیک به 19 تریلیون دلار بدهی داریم. هیچ پولی نداریم و نمی‌توانیم 150 میلیارد دلار به شما بدهیم. در این موقع ایرانی‌ها هم می‌گفتند: ما این پول را می‌خواهیم و من در پاسخ می‌گفتم: ما چنین پولی نمی‌دهیم چون نداریم. ما چنین پولی نداریم."

ترامپ در ادامه چنین گفت: "من بر موضع خود پافشاری می‌کردم و قبول نمی‌کردم چنین پولی پرداخت کنم. مذاکرات بدون رسیدن به نتیجه به شکست می‌انجامید اما دو روز بعد ایرانی‌ها دوباره تماس گرفته و می‌گفتند، بیایید توافق کنیم و این گونه بدون پرداخت 150 میلیارد دلار آمریکا به ایران، توافق هسته‌ای انجام می‌شد."

کدی کین پس از اشاره به متن سخنان ترامپ در مصاحبه اخیر با سی‌ان‌ان با تمسخر نوشت: "چه مذاکره کننده نابغه‌ای با چنین سطحی از مهارت شگفت‌انگیز در معامله!"

او در ادامه افزود: فقط تنها یک مشکل در این تحلیل آقای ترامپ وجود دارد و آن این که 150 میلیارد دلاری که او از آن سخن می‌گوید (حتی با فرض صحت میزان آن) قرار نبود از منبعی تهیه شود و اصلا جزء موضوعات مذاکره نبود. این پول در واقع پول خود ایران بود که در اثر تحریم‌های آمریکا و اروپا در بانک‌های مختلف دنیا بلوکه شده بود و قرار نبود از جیب آمریکا پرداخت شود. حتی یک سنت از این پولی که آقای ترامپ در مصاحبه خود به آن اشاره کرده، از جیب آمریکا نبود بلکه پول مسدود شده خود ایران بوده است.

این تحلیلگر نیویورکی در ادامه با اشاره به برخی دیگر از مواضع ترامپ در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای جنجالی گوناگون او را یک نامزد انتخاباتی ناآگاه و متوهم و در عین حال خطرناک برای منافع و امنیت دولت و ملت آمریکا دانسته و از حامیان او خواسته است تنها به مصاحبه اخیر او با سی‌ان‌ان و رفتارهای او در این مصاحبه نگاهی بیندازند و به این نکته توجه داشته باشند که انتخاب فردی چون ترامپ به عنوان رییس جمهوری همان گونه که تاکتیک‌ها و مانورهای سیاسی اخیر او با ناکامی مطلق مواجه شد - که نخستین اثر ملموس آن در شکست او در انتخابات مقدماتی در ایالت آیوا نمایان شد - برای ملت و دولت آمریکا نیز به یک شکست مطلق خواهد انجامید.» 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد