دنیای مطالب و عکس و...

بهترین وب سرگرمی و دانستنی

دنیای مطالب و عکس و...

بهترین وب سرگرمی و دانستنی

داستان لوگوی خودروهای مشهور

 داستان لوگوی خودروهای مشهور 


لوگوی خودروها هرکدام یک سرگذشت منحصر به فرد دارند. به عنوان مثال، چهار حلقه آئودی بیانگر ادغام چهار کمپانی است و لوگوی هیوندای، چیزی بیشتر از یک حرف الفبا درون یک بیضی است.
وب سایت پدال: ولی آیا می‌توان چنین تعبیری برای لوگوهای خودروها نیز به کار برد؟ البته این موضوع را باید قبول کرد که خودروهای پرفورمنس تا جای ممکن سطح عملکرد خود را بالا برده‌اند، تراک‌ها نیز تا جایی که می‌توانند بار حمل می‌کنند و شاسی‌بلندها نیز گنجایش سرنشین زیادی پیدا کرده‌اند و هیچ‌کدام از اینها ربطی به لوگوی آنها نداشته است.


با این حال، همان‌طور که برای نام‌ها چنین شرایطی وجود دارد، لوگوی خودروها نیز هرکدام یک سرگذشت منحصر به فرد دارند. به عنوان مثال، چهار حلقه آئودی بیانگر ادغام چهار کمپانی است و لوگوی هیوندای، چیزی بیشتر از یک حرف الفبا درون یک بیضی است.

میتسوبیشی

زمان استفاده: از سال ۱۸۷۵

کشور: ژاپن

داستان لوگوی خودروهای مشهور
لوگوی میتسوبیشی تاریخ زیادی را پشت‌سر گذاشته است. سه فرم لوزی در این لوگو، بیانگر ترکیبی از ۳ برگ شاه بلوط نشان خانوادگی مؤسس این کمپانی یعنی «ایوازاکی یاتورو» و ۳ برگ بلوط نشان خاندان «توسا» هستند. لوگوی کنونی این کمپانی‌ برای مدت بیش از ۱۵۰ سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.



مرسدس‌بنز

زمان استفاده: از سال ۱۹۰۹

کشور: آلمان

داستان لوگوی خودروهای مشهور
ستاره سه پر مرسدس، نمادی از اشتیاق مؤسس آن برای کسب موفقیت است. این لوگو برای نمایش جاه‌طلبی‌های کمپانی در سه حوزه خشکی، دریا و هوا تهیه شده است. در سال ۱۹۲۶، نزدیکان «بنز» یک حلقه بیرون به این لوگو اضافه کردند که در ابتدا به صورت یک تاج گل استفاده شده بود.



آلفا رومئو

زمان استفاده: از سال ۱۹۱۰

کشور: ایتالیا

داستان لوگوی خودروهای مشهور
صلیب قرمز رنگ در سمت چپ این لوگو، ادای دِینی به «میلان»، خانه آلفا رومئو محسوب می‌شود. در سمت راست، یک انسان به تصویر کشیده شده که از دهان یک مار بزرگ بیرون می‌آید؛ چیزی که در واقع، سمبلی از تولد دوباره و خالص‌سازی است.



شورولت

زمان استفاده: از سال ۱۹۱۳

کشور: امریکا

داستان لوگوی خودروهای مشهور
لوگوی شورولت به عنوان یک نماد، با یک «پاپیون» مقایسه شده است. امّا تئوری اصلی در این زمینه، این است که «دورانت»، مؤسس برند، از طراحی کاغذ دیواری هتل «پاریسین» که در آن اقامت می‌کرده، الهام گرفته است. این در حالی است که دیگر تئوری‌ها از استفاده از یک طرح میز شام، یک تبلیغات روزنامه‌ای و پرچم سوئیس حکایت می‌کنند.



ب‌ام‌و

زمان استفاده: از سال ۱۹۱۷

کشور: آلمان

داستان لوگوی خودروهای مشهور
یک تصوّر غلط در مورد لوگوی ب‌ام‌و این است که طراحی آن به ساخت ملخ هواپیما برمی‌گردد؛ به این معنا که بخش‌های سفید رنگ نمادی از ملخ‌ها و بخش‌های آبی‌رنگ نمادی از آسمان هستند. ولی در واقع، این رنگ‌ها به زادگاه ب‌ام‌و، یعنی ایالات باواریای آلمان برمی‌گردند.



فراری

زمان استفاده: از سال ۱۹۲۳

کشور: ایتالیا

داستان لوگوی خودروهای مشهور
اسب ایستاده که در تمام لوگوهای فراری دیده می‌شود، اولین بار بر روی هواپیمای جنگنده در جنگ جهانی اول با خلبانی «فرانچسکو باراکا»، یکی از بهترین خلبانان ایتالیای نقش بسته بود. انزو فراری، مؤسس این کمپانی خودروهای لوکس، پس از دیدار با پدر و مادر داغدیده «فرانچسکو»، قبول کرد که این اسب به عنوان نماد خوش‌شانسی برای خودروهایش به کار ببرد.



فورد

زمان استفاده: از سال ۱۹۲۷

کشور: امریکا

داستان لوگوی خودروهای مشهور
فورد این نوشتار کلاسیک لوگوی خود را از سال ۱۹۰۷ ارائه کرد، ولی ۲۰ سال طول کشید تا نماد بیضی آبی‌رنگ به صورت کامل شکل بگیرد. «بیل فورد» بزرگترین نوه مؤسس کمپانی، هنری فورد، به عنوان یک امضای شخصی، برای حرف F طراحی خود را به کار برد.



آئودی

زمان استفاده: از سال ۱۹۳۲

کشور: آلمان
داستان لوگوی خودروهای مشهور

کمیته جهانی المپیک، بحث و جدل قانونی بر سر نشان تجاری چهار حلقه آئودی را به این کمپانی واگذار کرده است. این حلقه‌ها، نشانی از چهار کمپانی مؤسس «اتحادیه آئودی»، یعنی آئودی، هورش، DKW و واندرر هستند.



پورشه

زمان استفاده: از سال ۱۹۵۴

کشور: آلمان

داستان لوگوی خودروهای مشهور
لوگوی پورشه، آمیخته‌ای از سمبل‌های آلمانی است. اسب وسط، نشانی از «اشتوتگارت»، خانه قدیمی سریعترین اسب‌های آلمان و خانه جدید خودروهای سریع این کشور است. سه ساقه گیاه، نمادی از منطقه «ورتنبرگ» هستند. طرح رنگ کلی لوگوی پورشه نیز رنگ‌های پرچم آلمان را تداعی می‌کنند.



لامبورگینی

زمان استفاده: از سال ۱۹۶۳

کشور: ایتالیا

داستان لوگوی خودروهای مشهور
این لوگو می‌تواند اشاره‌ای به ریشه‌های این کمپانی در ساخت تراکتور باشد. این در حالی است که برخی از چهارپای جسور در این لوگو به عنوان سمبل هماوردی با فراری یاد می‌کنند.



تویوتا

زمان استفاده: از سال ۱۹۸۹

کشور: ژاپن

داستان لوگوی خودروهای مشهور
این لوگو از آن جهت به صورت متقارن طراحی شده تا بتوان آن از هر دو طرف خودرو و در آینه‌ها تشخیص داد. حلقه داخلی، نمادی از قلب مشتری و حلقه خارجی، نمادی از قلب تویوتا محسوب می‌شود. حلقه بالایی موجب ایجاد یک شکل T برای لوگوی تویوتا می‌شود.



هیوندای

زمان استفاده: از سال ۱۹۹۳

کشور: کره

داستان لوگوی خودروهای مشهور
چیزی که در نگاه اول به صورت یک حرف H انگلیسی به نظر می‌رسد، در واقع نمادی از دست‌دادن دو نفر با یکدیگر است. هیوندای و مشتری با اعتماد و رضایتی که در محصولات این کمپانی وجود دارد، با یکدیگر توافق می‌کنند. حلقه بیرونی در این لوگو، جاه‌طلبی‌های این کمپانی آسیایی را در سطح جهان نشان می‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد